Zpracování business plánů - 736 154 466

účetní a daňová poradna

    Dobrý den

    Vítám Vás na této účetní a daňové mini poradně on-line.

    Najdete zde odpovědi na Vaše jednoduché nebo středně komplikované dotazy z oblasti vedení účetnictví, daňové evidence, daní a vůbec podnikání.

Pravidla užívání mini-poradny on-line. 

    UPOZORNĚNÍ: v případě, že na některý z Vašich dotazů bude reagovat odpovědí jiný návštěvník mých www stránek, nepřebírám zodpovědnost za názory a jiné příspěvky než ty, které jsem publikoval pod svým jménem nebo jsem tyto příspěvky jiných autorů nepotvrdil.

    V případě, že zde uvedete svůj dotaz a shodou okolností by se stalo, že mi unikne a nebude zodpovězen cca do 7 dnů, upozorněte mě přímo prostřednictvím kontaktního formuláře.

    Od 1.1.2013 mě v případě komplikovaného dotazu předběžně kontaktujte telefonicky nebo e-mailem s podrobnější charakteristikou Vašeho problému a nepublikujte je zde. Děkuji.

    V případě, že Váš dotaz bude vyhodnocen jako dotaz který nespadá do bezplatného poradenství a budete jej zde přesto publikovat, budete v odpovědi pod Vaším dotazem z mé strany výzváni k doplnění podrobnosti na mou e-mailovou adresu.

    Neuvádějte zde osobní údaje nebo hlubší detaily týkající se Vašeho podnikání. Internet je veřejná síť a některé informace není vhodné na internetu uvádět.

    Následně po navázání kontaktu si vyhrazuji právo dotaz smazat.

    Pokud k navázání kontaktu nedojde, bude dotaz smazán po uplynutí 14 dní od jeho zveřejnění.

    Nepatřičné reakce a odpovědi budou rovněž smazány. Rovněž Vám budu vděčný, pokud mě na ně upozorníte přes následující kontaktní formulář.

        Děkuji. Antonín Halata

Pozn.: Bohužel jsem přišel o diskusní příspěvky k datu 22. 1. 2016. Proto nabízím ze zálohy materiál "Diskusní fórum účetnictví a daně do 31. 12. 2015", který si můžete stáhnout zde, celkem 38 stran.

Diskusní téma: Účetní a daňová poradna

Datum 12.06.2018
Vložil Denisa
Titulek Likvidace pojistné události

Dobrý den,
jsme PO a často řešíme likvidaci pojistných událostí z pozice poškozených, kdy přijde plnění ať už na účet náš, nebo servisu, provádějícího opravu. Teď jsme však v pozici viníka a obdrželi jsme oznámení o likvidaci pojistné události. Na jednu nehodu podle data a osob jsou tři čísla pojistné události, kde naše účetní jednotka figuruje jako pojištěný, a oznamují nám kolik vyplatili poškozené. jedná se o poškození vozidla, půjčovné za náhradní vůz, bolestné, náhrada ušlého výdělku a hasiči za úklid. jsou to velké částky. Nám teď externí účetní tvrdí, že musíme tato plnění (vyplacená jiné osobě) zahrnout do základu daně z příjmů? Je to možné? Kdy a za jakých okolností je pojistné plnění součástí základu daně? Měli jsme za to, že pokud nemáme příjem nevstupuje to do našeho účetnictví.
Děkuji za odpověď

Datum 07.01.2018
Vložil o. Majerová
Titulek Silniční daň

Dobrý den,
s manželem vlastníme s.r.o. kde jsem jako jednatelé, manžel vykonává revize plynových kotlů, které pak fakturujeme a to včetně položky "doprava". Auto ve firmě nemáme, jezdí normálně rodinným vozem. Musíme se zaregistrovat k dani silniční i když nechceme uplatňovat žádné náklady na auto??? Pokud tuto povinnost máme, můžeme se zaregistrovat zpětně např. k 1.8.2017 kdy s.r.o. vzniklo a proběhla první fakturace včetně dopravy???

Datum 08.01.2018
Vložil Antonín Halata
Titulek Re: Silniční daň

Dobrý den
Tím, že uvádíte položku "doprava" ve Vaší fakturaci (vydané faktury), potvrzujete, že využíváte automobil k podnikání.
Dle § 2 Předmět daně, Zákon č. 16/1993 Sb., o dani silniční (dále jen Zákon o dani silniční), se musíte zaregistrovat jako plátci silniční daně (finanční úřad, který je Vaším správcem daně), daň si vypočítat a podat přiznání k silniční dani.
Zaregistrovat se, podat daňové přiznání k dani silniční a silniční daň zaplatit musí ten, kdo je v technickém průkazu uveden jako provozovatel vozidla.
Přiznání k silniční dani se podává jen za měsíce, ve kterém bylo vozidlo využíváno k podnikání.
Přiznání k dani silniční se podává a platí do 31. ledna následujícího roku, ve Vašem případě za rok 2017 to je do 31. ledna 2018. Tzn. ve Vašem případě ani nedojde k žádnému prodlení a vyměření pokuty z důvodu opožděné registrace k silniční dani.
Vzhledem k tomu, že nemáte vozidlo v majetku firmy a jste s.r.o. (nemůžete jako u OSVČ uplatňovat tzv. "výdaje paušálem"), doporučuji variantu uplatnění tzv. měsíčního paušálu za automobil, který činí 4 000 Kč/každý měsíc, kdy bylo vozidlo k podnikání využíváno, tzn. ve Vašem případě zřejmě za měsíce 8 až 12 v roce 2017. Vyhnete se tak nárustu administrativy a vedení knihy jízd.
Silniční daň a tzv. "paušál na utomobil" jsou daňově uznatelné výdaje, tzn. snižují základ daně z příjmů.
V případě dotazů mě kontaktujte na tel.: 736 154 466.
S pozdravem
Antonín Halata

Datum 15.11.2017
Vložil Lucie
Titulek Dobropis,faktura na Slovensko

Dobrý den,
ještě jsem chtěla doplnit k předchozímu, odeslanému dotazu, že vedu daňovou evidenci.
Děkuji, Lucie.

Datum 13.11.2017
Vložil Lucie
Titulek Dobropis,faktura na Slovensko

Dobrý den,
jsem OSVČ, čtvrtletní plátce DPH, vystavil jsem dobropis ve druhém čtvrtletí, ale bohužel mi byl potvrzen až toto čtvrtletí, tedy čtvrté, jak mám prosím postupovat, abych si mohl nárokovat DPH?Jak se mi tato skutečnost promítne do kontrolního hlášení?
Mohl byste mi prosím ještě poradit, jak mám postupovat při vystavení faktury na Slovensko? Kde se mi má faktura zobrazit v kontrolním hlášení? Budu tedy fakturovat s 0% DPH a musím podat souhrnné hlášení ten měsíc vystavení faktury nebo za čtvrtletí s přiznáním k DPH a kontrolním hlášením?
Předem Vám moc děkuji za odpověď.

Datum 20.11.2017
Vložil Antonín Halata
Titulek Re: Dobropis,faktura na Slovensko

Dobrý den

Otázka 1) Dobropis: dobropis si můžete zahrnout do DPH a tím i kontrolního hlášení až po potvrzení ze strany odběratele, ve Vašem případě až ve třetím čtvrtletí. Prokázat to můžete podpisem odběratele na dokladu (dobropisu), poštovní dodejkou, případně i e-mailem. Datum zdanitelného plnění je pak datum potvrzení dobropisu ze strany odběratele.

Otázka 2) Vystavená faktura na Slovensko: Předpokládám, že odběratel je na Slovensku registrován jako plátce DPH. V tom případě fakturujete v režimu přenesené daňové povinnosti, tzn. v účetním programu druh PDP, zadáte kód druhu zboží nebo služby, datum zdanitelného plnění, částku bez DPH a částku celkem, dále musíte uvést na faktuře kromě čísla bankovního účtu rovněž Váš IBAN a SWIFT. Rovněž na fakturu musíte uvést větu: "Daň odvede zákazník". Současně musíte podat souhrnné hlášení. Tzn. pokud jste čtvrtletní plátce, tak podáváte přiznání k DPH, kontrolní hlášení a souhrnné hlášení. V kontrolním hlášení se tato faktura objeví v oddílu A1, v přiznání k DPH na řádku 25.

S pozdravem

Antonín halata

Datum 15.10.2017
Vložil Zdeněk Pokorný
Titulek Přerušení podnikání

Dobrý den, od 1.1.2018 chci přerušit podnikání ze zdravotních důvodů. Mám ve firmě automobil, který ještě 2 roky bych odepisoval. Právě tak mám objekt, který není odepsaný. Jak toto mám řešit? Děkuji za Vaši odpověď. Rád Vaše příspěvky. čtu.

Datum 17.10.2017
Vložil Antonín Halata
Titulek Re: Přerušení podnikání

Dobrý den
Zavolejte mi na tel 736 154 466, mám dotazy, a probereme to. Děkuji.
S pozdravem
Antonín Halata

Datum 07.04.2017
Vložil Bednář
Titulek Registrace k DPH

Dobrý den, jsem OSVČ a nyní řeším, zda se musím registrovat k plátcovství. Povinná registrace ukládá překročení obratu za 12 po sobě jdoucích měsících. Začal jsem fakturovat od května 2016. Ještě v Lednu jsem pod hranicí s obratem 1 mil. 9.měsíc 2016 jsem nevystavil žádnou fakturu a 2.měsíc 2017 také ne. Otázka zní, budu se muset registrovat k DPH když mám za březen vystavenou fakturu, kterou bych již přesáhl 1.mil? Přerušil jsem díky únoru bez vydané faktury 12 po sobě jdoucích měsíců, je to tak? Děkuji za odpověď.

Datum 12.04.2017
Vložil Antonín Halata
Titulek Re: Registrace k DPH

Dobrý den

Registrovat se musíte, protože i když jste nevystail v únoru 2017 žádnou fakturu, neznamená že by jste něco přerušil. Pokud v březnu 2017 překročíte hranici obratu 1 mil. Kč, musíte se registrovat.

Viz zákon o DPH, cituji:
Plátci
§ 6
(1) Plátcem se stane osoba povinná k dani se sídlem v tuzemsku, jejíž obrat za nejvýše 12 bezprostředně předcházejících po sobě jdoucích kalendářních měsíců přesáhne 1 000 000 Kč, s výjimkou osoby, která uskutečňuje pouze plnění osvobozená od daně bez nároku na odpočet daně.
(2) Osoba povinná k dani uvedená v odstavci 1 je plátcem od prvního dne druhého měsíce následujícího po měsíci, ve kterém překročila stanovený obrat, nestane-li se podle tohoto zákona plátcem dříve.

S pozdravem

Antonín Halata

 

Fotografie použita dle Creative Commons Valerii9116  © 2011 Všechna práva vyhrazena. Autor: Antonín Halata

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode